تمرینات مقاومتی، سطح اضطراب فرد را کاهش می دهند

29 سپتامبر 2017- آموزش ورزش‌های مقاومتی (RET) نظیر وزنه برداری می‌تواند به کاهش اثرات اضطراب کمک کند. RET به طور قابل توجهی میزان اضطراب را صرفنظر از ابتلا افراد به اختلالات روانی کاهش می‌دهد. نویسنده‌ی ارشد این مقاله Brett Gordon پژوهشگر ورزشی از دانشگاه Limerick در ایرلند گفت: RET یک روش ورزشی کم هزینه با حداقل خطر است و می‌تواند ابزاری موثر برای کاهش اضطراب در افراد سالم  و بیمار باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که RET می‌تواند به پیشگیری از عوارض سلامت در دیابت نوع 2 کمک کند. تحقیقات نشان داده است افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر از افراد غیر دیابتی از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند.

در این بررسی مروری نتایج 16 مقاله‌ی منتشر شده که  در آن شرکت کنندگان در طول یازده هفته در تمرینات مقاومتی شرکت داشتند (2 تا 5 روز درهفته) توسط محققان بررسی گردید. در این مطالعه، محققان در مجموع به بررسی 922 فرد غیر دیابتی پرداختند، افراد شرکت کننده بصورت تصادفی در گروه تمرینات مقاومتی یا گروهی که درهیچ فعالیت ورزشی شرکت نمی‌کردند، تقسیم بندی شدند.

محققان دریافتند که اثرات کاهش اضطراب RET در میان افرادی که هیچگونه مشکل جسمی یا روانی نداشتند، برجسته‌تر است.

Gordon گفت: اثرات مثبت تمرینات ورزشی بر سلامت روان به خوبی اثبات شده است، اگر چه اکثر اطلاعات بدست آمده در این زمینه مربوط به تمرینات هوازی است، در تحقیقات آتی باید اثرات تمرینات RET با سایر روشهای تجربه شده برای کاهش اضطراب مقایسه گردد. با این حال در آنالیز فعلی تأثیر ورزشهای ایروبیک یا سایر ورزشها بر کاهش اضطراب بررسی نشد، بنابراین نتایج این آنالیز نمی‌تواند ثابت کند که اثرات RET بر کاهش اضطراب بیشتر از سایر تمرینات ورزشی است.

 تحقیقات قبلی نشان داده است که ترکیبی از ورزش ایروبیک و RETمی تواند بیشترین تأثیر را بر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از نظر کاهش قند و فشارخون داشته باشد. یافته‌های این تحقیق در مجله‌ی Sports Medicine منتشر گردید.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/sep/resistance-exercise-training-shown-to-ease-anxiety-levels-92147562.html